


Jaki czytnik do karty kierowcy?
Jaki czytnik do tachografu cyfrowego?
Tachograf cyfrowy EFAS-4SE
Opis
Tachograf cyfrowy Efas jest najszybszym obecnie tachografem cyfrowym na rynku. Czyli jego użytkownicy tracą najmniej czasu na czynności z wkładaniem, wyjmowaniem karty oraz pobieraniem danych z tachografu. Informacje na wyświetlaczu pojawiają się jako tekst ciągły. Jest to jedyny tachograf, który można naprawiać. Dotyczy to wymiany np. czytników kart. W przypadku zablokowania karty, serwis może dokonać wyjęcia jej w bardzo prosty sposób. Dodatkowym jego atutem jest, że w przypadku uszkodzenia drukarki możemy ją po prostu wymienić na nową bez konieczności wymiany całego tachografu, gdyż drukarka nie jest jego integralną częścią. Tachograf EFAS-3 posiada tzw. możliwość "reanimacji". Oznacza to, że w przypadku zaniku zasilania zewnętrznego i wewnętrznego tachograf nie musi być odesłany do producenta. "Przywrócenia do życia" można dokonać w warsztacie. Do większości pojazdów wystarczy jeden tachograf dla pojazdów 12V i jeden dla 24V czyli nie ma konieczności posiadania na magazynie większej ich ilości. Czyli aby zaspokoić potrzeby wszystkich klientów wystarczą tylko 2 tachografy.
EFKON wyznaczył nowe techniczne standardy tachografów cyfrowych wprowadzając tachograf EFAS. EFAS został zaprojektowany z myślą o maksymalnej przyjazności dla użytkownika, a w codziennym użytkowaniu odznacza się nadzwyczajną wydajnością. Odczyt i wydruk jest szybki i oszczędza czas użytkownika. Niepotrzebne i uciążliwe oczekiwanie kierowcy, firmy, warsztatu czy służb kontrolnych zostało zredukowane do minimum.
Zgodność z regulacjami
Działanie tachografu EFAS jest całkowicie zgodne z regulacją EU 1360/2002 oraz normą ISO 16844. Tachograf monitoruje takie elementy jak:
- czas prowadzenia
- przerwy kierowcy
- przebytą drogę
- prędkość pojazdu
- praca drugiego kierowcy
Dane zapisywane są na karcie chipowej oraz wewnętrznej pamięci tachografu.
Specjalne zdarzenia takie jak przekroczenia prędkości, brak lub uszkodzenie karty oraz próby manipulacji są wykrywane i zapisywane automatycznie.
Pamięć wewnętrzna ma pojemność wystarczającą do przechowania danych o czynnościach z okresu do 365 dni.
Dane o urządzeniu:
Tachograf EFAS posiada dwuliniowy wyświetlacz LCD, dwa sloty dla kart kierowców, zewnętrzny interfejs z przodu służący do kalibracji oraz pobrania danych, moduł drukarki oraz 6 klawiszy operacjyjnych. Może być zainstalowany w standardowym slocie stereo pojazdu. Komunikaty ostrzeżeń mogą być wysyłane zarówno wizualnie jak i dźwiękowo. Opcjonalnie EFAS może zostać wyposażony w komunikacyjny port podczerwieni.
Podsumowanie:
- szybki odczyt karty kierowcy poprzez interfejs umieszczony na przednim panelu urządzenia
- szybki odczyt danych z wewnętrznej pamięci tachografu
- szybki wydruk danych
- przyjazne i proste menu
- wymiana modułu drukarki odbywa się bez demontażu urządzenia oraz bez ponownej kalibracji
- ściąganie danych z masowej pamięci urządzenia możliwe przez RDD (zdalne pobieranie danych)
- ostrzeganie o przekroczeniu prędkości jeszcze przed jego zarejestrowaniem
- zapisywanie obrotów silnika (opcjonalnie) poprzez wejście impulsowe lub przez szynę CAN
- dzienny licznik kilometrów
- precyzyjny zegar (dokładność < 2 s/dzień)
- automatyczne dostosowanie do czasu letniego/zimowego
- opcjonalny moduł komunikacji podczerwieni
- wybór 22 krajów europejskich, (możliwość ściągnięcia innych krajów)
- wytrzymała przednia szybka tachografu
- możliwa rejestracja dodatkowych dwóch sygnałów
- alarm dźwiękowy (może zostać wyłączony)
- różne kolory wyświetlaczy oraz podświetleń klawiszy
- automatyczne rozpoznawanie języka posiadacza karty
- optymalna czytelność wyświetlacza z powodu ciągłego wyświetlania tekstu
Dane techniczne:
- Napięcie zasilające: 12 V lub 24 V (ten produkt),
- Wejście impulsowe (stała K): 4,000 do 25,000 impulsów/km,
- Zakres pomiaru prędkości: 0 do 220 km/h, +/- 1 km/h,
- Temperatura pracy: -25 °C do +80 °C,
- Dopuszczalna temperatura przechowywania: -40 °C do +85 °C,
- Podłączenie: DIN slot (ISO 7736),
- Klasa ochronności: IP 54 (panel przedni), IP 40 (tylna część),
- Pobór mocy: 100 mA (typowo), 3 mA (tryb standby, bez podłączenia czujnika ruchu),
- Waga: około 1300 g